Tisztelt Cégtulajdonos!
A környezetvédelem és az energiamegtakarítás szállítmányozás esetén kéz a kézben járnak, hiszen ha a vállalkozás üzemanyag, szerviz – és fenntartási költségeket (gumikopás, fékbetétcsere… stb.) tud spórolni, azzal komoly megtakarítás realizálása mellett a környezeti terhelést is képes csökkenteni.
- Önök mennyi pénzt tudnának megtakarítani, ha 5%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanának a járműveik azáltal, hogy sofőreik jobban odafigyelnek vezetéskor?
- Csak azzal, hogy a járművek guminyomása rendszeresen ellenőrizve van és folyamatosan a megfelelő nyomáson vannak tartva évente akár 3% üzemanyag megtakarítható!
- Mit szólna hozzá, ha a fenti megtakarításokat mi még el is tudnánk adni, amiből fedezheti a költségeit és még pénze is marad, akár egy, vagy több új gépjármű finanszírozására?
- Gépjármű csere esetén, amennyiben gazdaságosabban üzemeltethető modellt választ, segítünk megtakarítani a jármű árából.
Az EKR rendszer segítségével úgy tudunk segíteni Önnek, hogy a megvalósult energetikai beruházások után pénzt juttatunk vissza a vállalkozása részére, amivel a beruházás bekerülési értéke csökkenthető és jelentős megtakarítás érhető el!
Nézzük meg, mely intézkedések után jogosult egy szállítmányozó cég pénzügyi bevételre:
- Energiatakarékos vezetés ösztönzése képzésekkel
- Abroncsnyomás ellenőrzése és beállítása
- Energiamegtakarítás elérése gépjármű energiatakarékosabbra történő cseréjével
A részletes leírások előtt néhány példa az elérhető pénzügyi előnyökről:
- Ügyfelünk nemzetközi fuvarozó cég 9 db N3 kategóriába sorolt járműflottával rendelkezett, egyeztetésünket követően gazdaságos vezetésképzés leszervezése és megtartása után a gépjárművek rendszeres gumiabroncs ellenőrzésének bevezetését követően 2.500.000 Ft-ot tudtunk visszajuttatni. Számításaink szerint az intézkedések következtében évente akár további 9.500.000 Ft-ot takaríthat meg üzemanyagban.
- Ügyfelünk nemzetközi fuvarozó cég 49 db N3 kategóriába sorolt járműflottával rendelkezett, egyeztetésünket követően gazdaságos vezetésképzés leszervezése és megtartása után a gépjárművek rendszeres gumiabroncs ellenőrzésének bevezetését követően 10.500.000 Ft-ot tudtunk visszajuttatni. Számításaink szerint az intézkedések következtében évente akár további 43.000.000 Ft-ot takaríthat meg üzemanyagban.
A beruházásokra vonatkozó részletesebb leírásokat az alábbi felsorolásban olvashatja:
Energiatakarékos vezetés ösztönzése képzésekkel
Az intézkedés az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerinti M1, M2, M3, N1, N2 és N3 gépjármű kategóriára terjed ki és kétféle intézkedést foglal magában: hagyományos elméleti és gyakorlati személyes képzést.
A képzést a magánszemélyek, vagy hivatásos gépjárművezetők számára arra jogosított, arra szakosodott társaságok, szervezetek végzik, amelyek alkalmazásában/megbízásában áll az adott feladatra alkalmas, kiképzett személy/oktató – a vonatkozó hatályos jogszabálynak – megfelelően.
Az oktatást és az oktatási anyag készítését olyan személynek kell végeznie, aki az adott járműkategóriára érvényes gépjárművezetői szakoktatói képzettséggel rendelkezik és a közúti közlekedésről szóló törvényben meghatározott engedéllyel rendelkező szakoktatóról, iskolavezetőről és járművezetői vizsgabiztosról a közlekedési hatóság által vezetett nyilvántartásban szerepel. Oktatást vagy oktatási anyag készítését olyan vállalkozó, vagy vállalkozás végezhet, amelynek tevékenységi körében szerepel a 8553'08 járművezető oktatás tevékenység.
A képzés magában foglalja az elméleti képzést, a gyakorlati képzést és a vizsgát. Az elméleti képzés tantermi. A gyakorlati képzés normál közúti forgalomban történik, amelynek során felmérik a vezető meglévő gyakorlatát és testre szabottan begyakoroltatják vele a takarékos vezetés technikáját.
Abroncsnyomás ellenőrzése és beállítása
Az intézkedés keretében új, hiteles gumiabroncs nyomás ellenőrző és gumiabroncs nyomás beállító állomások létesítése, vagy a meglévők karbantartása, valamint a felhasználók figyelmének felhívása a helyes gumiabroncsnyomás beállítására a takarékosabb és biztonságosabb gépjármű használat érdekében valósítható meg energiahatékonyság növelő intézkedésként.
Az intézkedés végrehajtható minden az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerinti M1 kategóriájú járművek, továbbá az N1 kategóriájú kishaszonjárművek esetén.
Az intézkedés olyan állomásokon létesíthető, amely ingyenesen bárki által elérhető, megfelelő használati és üzemanyag megtakarítási tanácsokkal ellátott (legalább az alapvető kezelési és helyes gumiabroncs nyomás révén elérhető megtakarítási információ), dokumentáltan karbantartott, folyamatosan működőképes. A megfelelő dokumentálási rendszert ki kell alakítani, legalább olyan mértékig, hogy a forgalom volumene becsülhető, az éves használati (rendelkezésre állási) idő számolható legyen.
Energiamegtakarítás M2, M3, N2, N3 kategóriájú gépjármű energiatakarékosabbra cseréjével
Az intézkedés a teher- és személyszállítás területén alkalmazott M2, M3, N2, N3 kategóriájú gépjárművekre vonatkozik, amelyek közúton végeznek teher- vagy személyszállítási tevékenységet, a piacon szériában jelen lévő, hozzáférhető gépjármű típusokkal. Ezen intézkedés szerinti számítási módszer legfeljebb 10%-ban eltérő össztömegű haszongépjárművek cseréje esetén alkalmazható. Ettől eltérő csere esetén a végsőenergia-megtakarítás számítása egyedi audittal lehetséges. Ezen intézkedés szerinti végsőenergia-megtakarítás elszámolhatóságának feltétele, hogy a csere során az új jármű motorja legalább az Euro-5 vagy Euro-6 kategóriák valamelyikébe tartozzon.
Az alkalmazás szempontjából az üzemanyagok teljes körére – beleértve az elektromos energiát is – kiterjed az intézkedés. A továbbiakban egységesen a tehergépjármű és az autóbusz megnevezés szerepel, szükség szerint megadva az üzemanyagot is.
Az intézkedés a fentiekből adódóan nem vonatkozik olyan gépjárművekre, amelyek kísérleti vagy tesztelési céllal üzemelnek, nem teher- vagy személyszállításra készültek, forgalomtól elzárt, vagy nem minden közlekedő számára nyitott területen közlekednek.